Bod č. 5

Návrh realizácie nosného systému Mestskej hromadnej dopravy mesta Bratislavy a jej regiónu


Uznesenie 44/2011

34 0 4 0 7
Mestské zastupiteľstvo po prerokovaní materiálu
Mestské zastupiteľstvo po prerokovaní materiálu

A. b e r i e n a v e d o m i e

predložený materiál Návrh realizácie nosného systému Mestskej hromadnej dopravy v Bratislave (NS MHD) a v jej regióne.

B. s c h v a ľ u j e

možnosť uchádzať sa o čerpanie nenávratných finančných prostriedkov z Operačného programu doprava (OPD), 4. Prioritná os - Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov, Výstavba infraštruktúry integrovaných dopravných systémov na financovanie 1. etapy NS MHD, prevádzkový úsek Janíkov Dvor - Šafárikovo námestie v Bratislave v nadväznosti na región, spolu s rekonštrukciou Starého mosta formou trvalej koľajovej dráhy s duálnym rozchodom s odhadovanými nákladmi 250 mil. Eur a s ukončením realizácie do decembra 2015.

C. p o d p o r u j e

Železnice Slovenskej republiky pri realizácii úpravy železničnej dráhy stanice Predmestie - stanica Filiálka ako úseku projektu TEN-T 17 s financovaním z OPD, 4. Prioritná os - Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov, Výstavba infraštruktúry integrovaných dopravných systémov s prepojením koľajovej trate Janíkov Dvor - Bosákova s normálnym rozchodom so stanicou Filiálka.

D. ž i a d a

primátora hlavného mesta SR Bratislavy
1. Dopracovať predložený materiál o pripomienky komisií mestského zastupiteľstva a z verejnej diskusie, najmä vo vzťahu k výškovému vedeniu trate, zdôvodneniu výhodnosti duálneho vedenia trate pre integráciu verejnej osobnej dopravy a financovaniu realizácie 1. etapy vrátane podielu hlavného mesta SR Bratislavy vrátane výsledku štúdie realizovateľnosti podľa časti E. bodu 3 tohto uznesenia a predložiť ho na schválenie Mestskému zastupiteľstvu hlavného mesta SR Bratislavy v termíne do 31. 5. 2011. V dopracovanom materiáli je potrebné vyčísliť aj prevádzkové náklady, nákup vozidiel a vyvolané investície ako napr. prekládky inžinierskych sietí, úpravu križovatiek, úpravu cestnej svetelnej signalizácie, vybudovanie protihlukových bariér, výmena okien, sadovnícke práce a pod.
2. Preskúmať možnosť realizovať koľajovú trať v Petržalke, pričom prijímateľom prostriedkov z OPD by boli len Železnice Slovenskej republiky a tak sa vyhnúť nutnosti spolufinancovania projektu mestom.
3. Vyvinúť maximálne úsilie na to, aby trať v úseku Chorvátske rameno - Petržalka-Juh bola bezbariérová, odhlučnená a bezkolízna, resp. tam, kde to nie je možné, s plnou preferenciou koľajovej dopravy.

E. p o v e r u j e

primátora hlavného mesta SR Bratislavy
1. Predložiť Ministerstvu dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky (MDVRR SR) žiadosť o možnosť čerpať nenávratné finančné prostriedky z OPD v zmysle časti B tohto uznesenia, prerokovanú komisiou dopravy a informačných systémov mestského zastupiteľstva.

T: 8. 4. 2011
2. Rokovať s MDVRR SR, ktoré je riadiacim orgánom OPD 2007-2013 o zaradení hlavného mesta SR Bratislavy do zoznamu žiadateľov oprávnených pre čerpanie z OPD pre projekty podľa tohto uznesenia.

3. Začať v spolupráci s MDVRR SR, BSK, odbornej skupiny poslancov a odbornej verejnosti práce na štúdii realizovateľnosti integrovaného systému verejnej koľajovej dopravy ako základu NS MHD.
T:15. 4. 2011

4. Začať s prípravou návrhu zmien a doplnkov Územného plánu hlavného mesta SR Bratislavy (ÚPN), kde budú zapracované všetky potrebné úpravy ÚPD v súvislosti s prípravou a realizáciou NS MHD a integrovanej verejnej dopravy na území mesta Bratislavy v nadväznosti na región v termíne do 31. 5. 2011. Navrhnuté zmeny a doplnky ÚPN nesmú byť rozvojovým impulzom pre zástavbu pozdĺž trate NS MHD.

5. Zabezpečiť súlad predkladaného projektu s metodikou OPD obsiahnutú v dokumente "Operačný program doprava na roky 2007 - 2013" z 9. augusta 2007.

Príspevky

Neboli nájdené žiadne záznamy.