Bod č. 11
Správa o spracovaní štúdií „Dopravná stratégia pre región Bratislava“ a „Dopravná stratégia pre mesto Bratislava“ v rámci programu PHARE
Uznesenie 723/1998
Mestské zastupiteľstvo po prerokovaní materiálu
A. b e r i e n a v e d o m i e
1. Správu o spracovaní štúdií "Dopravná stratégia pre región Bratislava" a "Dopravná stratégia pre mesto Bratislava" v rámci programu PHARE a skrátené záverečné správy z uvedených štúdií.
2. Stanoviská a odporúčania sekcií Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a Krajského úradu v Bratislave.
B. u k l a d á
Ing. Jánovi Kotuľovi, námestníkovi primátora hlavného mesta SR Bratislavy:
1. Akceptovať prognózu prímestskej hromadnej dopravy pre r. 2010 v zmysle štúdie "Dopravná stratégia pre región Bratislavy" len v prípade integrovania SR do Európskej únie. Do toho času,
t. z. pre fázu asociačnú, rešpektovať prognózu obsiahnutú v aktualizácii GDP ´95 ako podklad pre nadväzné rozvojové dokumenty.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
2. Zohľadniť odporúčania spracovateľov dopravnej stratégie pre región Bratislavy, a to:
2.1 V oblasti zlepšenia koordinácie medzi prímestskou autobusovou a železničnou dopravou a mestskou hromadnou dopravou v rámci pripravovaného integrovaného systému osobnej hromadnej dopravy na území mesta Bratislavy a jeho záujmového regiónu.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
2.2 V problematike postupnej aktivácie a dobudovávania železničného spojenia Bratislava-Viedeň a v tom aj spojenia letísk Bratislava-Ivánka a Viedeň-Schwechat pri rokovaniach so zástupcami Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, generálneho riaditeľstva Železníc Slovenskej republiky a rakúskych orgánov a orgánizácií.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
2.3 V zásadách plánovania, vybavenia a vyznačovania medzinárodných a hlavných mestských cyklistických trás.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
3. Neakceptovať prognózu dopravy pre r. 2010 v zmysle štúdie "Dopravná stratégia pre mesto Bratislava", nakoľko je vypracovaná na podklade nedostatočne odôvodnených demografických veličín (počet obyvateľov, pracovných príležitostí a denne prítomných osôb), a naďalej akceptovať prognózu obsiahnutú v aktualizácii GDP ´95 ako podklad pre nadväzné rozvojové dokumenty.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
4. Zohľadniť odporúčania spracovateľov dopravnej stratégie pre mesto Bratislava, a to:
4.1 Sledovať ako prvoradý cieľ dopravnej politiky mesta zachovanie deľby dopravnej práce v prospech mestskej hromadnej dopravy v preprave osôb.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
4.2 Pri zásadnom zlepšovaní dopravnej situácie v meste akceptovať budovanie nového nosného systému mestskej hromadnej dopravy na báze ľahkého metra ako hlavný prostriedok preferencie mestskej hromadnej dopravy so súbežným zlepšovaním kvantity a kvality súčasného systému (električky, trolejbusy, autobusy), najmä obnovu vozidlového parku.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
4.3 Pri zavádzaní nového tarifného systému a integrovaného systému osobnej dopravy v aglomerácii Bratislavy.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
4.4 Pri zabezpečovaní zlepšovania podmienok cestnej dopravy rozširovaním komunikačnej siete, optimalizáciou riadenia dopravy cestnou svetelnou signalizáciou a zavádzaním riadeného parkovania (jednotný parkovací systém).
TK: 1x ročne
k 31. 12.
4.5 Pri zabezpečovaní systému financovania mestskej hromadnej dopravy.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
5. Akceptovať odporúčanie na prestavbu súčasného koľajového systému na rozchod 1435 mm po dokončení výstavby nosného systému mestskej hromadnej dopravy s tým, že plánované rekonštrukcie električkových tratí budú pripravované na možný prechod na rozchod 1435 mm.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
A. b e r i e n a v e d o m i e
1. Správu o spracovaní štúdií "Dopravná stratégia pre región Bratislava" a "Dopravná stratégia pre mesto Bratislava" v rámci programu PHARE a skrátené záverečné správy z uvedených štúdií.
2. Stanoviská a odporúčania sekcií Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a Krajského úradu v Bratislave.
B. u k l a d á
Ing. Jánovi Kotuľovi, námestníkovi primátora hlavného mesta SR Bratislavy:
1. Akceptovať prognózu prímestskej hromadnej dopravy pre r. 2010 v zmysle štúdie "Dopravná stratégia pre región Bratislavy" len v prípade integrovania SR do Európskej únie. Do toho času,
t. z. pre fázu asociačnú, rešpektovať prognózu obsiahnutú v aktualizácii GDP ´95 ako podklad pre nadväzné rozvojové dokumenty.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
2. Zohľadniť odporúčania spracovateľov dopravnej stratégie pre región Bratislavy, a to:
2.1 V oblasti zlepšenia koordinácie medzi prímestskou autobusovou a železničnou dopravou a mestskou hromadnou dopravou v rámci pripravovaného integrovaného systému osobnej hromadnej dopravy na území mesta Bratislavy a jeho záujmového regiónu.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
2.2 V problematike postupnej aktivácie a dobudovávania železničného spojenia Bratislava-Viedeň a v tom aj spojenia letísk Bratislava-Ivánka a Viedeň-Schwechat pri rokovaniach so zástupcami Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, generálneho riaditeľstva Železníc Slovenskej republiky a rakúskych orgánov a orgánizácií.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
2.3 V zásadách plánovania, vybavenia a vyznačovania medzinárodných a hlavných mestských cyklistických trás.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
3. Neakceptovať prognózu dopravy pre r. 2010 v zmysle štúdie "Dopravná stratégia pre mesto Bratislava", nakoľko je vypracovaná na podklade nedostatočne odôvodnených demografických veličín (počet obyvateľov, pracovných príležitostí a denne prítomných osôb), a naďalej akceptovať prognózu obsiahnutú v aktualizácii GDP ´95 ako podklad pre nadväzné rozvojové dokumenty.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
4. Zohľadniť odporúčania spracovateľov dopravnej stratégie pre mesto Bratislava, a to:
4.1 Sledovať ako prvoradý cieľ dopravnej politiky mesta zachovanie deľby dopravnej práce v prospech mestskej hromadnej dopravy v preprave osôb.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
4.2 Pri zásadnom zlepšovaní dopravnej situácie v meste akceptovať budovanie nového nosného systému mestskej hromadnej dopravy na báze ľahkého metra ako hlavný prostriedok preferencie mestskej hromadnej dopravy so súbežným zlepšovaním kvantity a kvality súčasného systému (električky, trolejbusy, autobusy), najmä obnovu vozidlového parku.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
4.3 Pri zavádzaní nového tarifného systému a integrovaného systému osobnej dopravy v aglomerácii Bratislavy.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
4.4 Pri zabezpečovaní zlepšovania podmienok cestnej dopravy rozširovaním komunikačnej siete, optimalizáciou riadenia dopravy cestnou svetelnou signalizáciou a zavádzaním riadeného parkovania (jednotný parkovací systém).
TK: 1x ročne
k 31. 12.
4.5 Pri zabezpečovaní systému financovania mestskej hromadnej dopravy.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
5. Akceptovať odporúčanie na prestavbu súčasného koľajového systému na rozchod 1435 mm po dokončení výstavby nosného systému mestskej hromadnej dopravy s tým, že plánované rekonštrukcie električkových tratí budú pripravované na možný prechod na rozchod 1435 mm.
TK: 1x ročne
k 31. 12.
Príspevky