Bod č. 3

Návrh finančného zabezpečenia mestskej hromadnej dopravy v Bratislave na rok 1995 a ďalšie roky


Uznesenie 30/1995

Mestské zastupiteľstvo po prerokovaní materiálu

A. konštatuje,

že od r. 1991 sústavne klesá výška štátnej prevádzkovej dotácie na MHD v Bratislave z pôvodného objemu 759 mil. Sk v r. 1991 na 435 mil. Sk v r. 1995 a že miera inflácie naopak len v období od posledného zvýšenia tarifu cestovného v r. 1993 vzrástla o 36,6 %;

B. nesúhlasí

zásadne s neodôvodneným zvyšovaním tarify cestovného;

C. zrušuje

uznesenie Mestského zastupiteľstva hl. m. SR Bratislavy č. 576/1993 časť D, bod 5;

D. splnomocňuje

predstavenstvo Dopravného podniku, a. s., Bratislava na predkladanie návrhov úpravy tarifu cestovného Okresnému úradu v Bratislave na základe stanoviska dozornej rady Dopravného podniku, a. s., Bratislava, maximálne však vo výške miery inflácie podľa oficiálnych údajov vlády SR a Slovenského štatistického úradu, vždy za obdobie od poslednej úpravy tarifu;

E. žiada

Petra Kresánka, primátora hl. m. SR Bratislavy
schváliť zmenu stanov Dopravného podniku, a. s., Bratislava nasledovne:

vypustiť písm. G, odst. 1, článku 9 stanov a písm. E, bod 5, odst. 1 článku 12 stanov Dopravného podniku, a. s., Bratislava;
T: 30. 4. 1995

F. odporúča

predstavenstvu Dopravného podniku, a. s., Bratislava
1. zvýšiť vek dieťaťa, v ktorom môže cestovať v MHD zadarmo z 10 na 12 rokov,
2. zvýšiť vek dieťaťa, v ktorom ho sprevádza dospelá osoba za zľavnené cestovné z 3 na 6 rokov (t. z. predškolský vek);
T: od 1. 7. 1995

G. ukladá

1. Ing. Jánovi Kotuľovi, námestníkovi primátora,
a) spolu s predstaviteľmi Dopravného podniku, a. s., Bratislava predložiť konkrétne návrhy úspor v spotrebe materiálu na opravách a údržbe vozidiel, vo výkonoch prepravy, v sociálnych nákladoch a v mzdových prostriedkoch na rok 1995,
T: 27. 4. 1995
b) v súčinnosti s Dopravným podnikom, a. s., Bratislava preveriť možnosť zavedenia v MHD tarifných časových cestovných lístkov, (t. z. prestupné cestovné lístky), a to s ohľadom na technické predpoklady, ekonomické náklady a časový horizont možnej realizácie; časovú tarifu uvažovať v čase minimálne 90 minút, cenu lístka cca o 40 % vyššiu ako je, príp. bude cena jednorázového cestovného lístka,
T: 25. 5. 1995
2. Ing. Dušanovi Hrnčiarovi,CSc., mestskému kontrolórovi
vykonať kontrolu účelnosti využívania finančných dotácií hlavného mesta Dopravným podnikom, a. s., Bratislava za roky 1993 a 1994, s termínom začatia kontroly v mesiaci apríl 1995,
TK: 22. 6. 1995

H. schvaľuje

bezplatné cestovanie mestskou hromadnou dopravou občanov s trvalým pobytom v Bratislave, starších než 65 rokov.
T: od 1. 7. 1995

Príspevky

Neboli nájdené žiadne záznamy.