Bod č. 7
Správa o spracovaní a prerokovaní Aktualizácie generálneho dopravného plánu hlavného mesta SR Bratislavy z roku 1995
Uznesenie 245/1996
Mestské zastupiteľstvo po prerokovaní materiálu
A. k o n š t a t u j e, že
1. Aktualizácia generálneho dopravného plánu hlavného mesta SR Bratislavy z roku 1995 opätovne potvrdila pokračovanie trendu zvyšovania podielu automobilovej dopravy na preprave osôb na úkor hromadnej dopravy, a to nielen v hraniciach hlavného mesta SR Bratislavy, ale najmä cez hranice hlavného mesta SR Bratislavy /prímestská doprava/,
2. uvedený vývoj nie je v súlade so Smernicami dopravnej politiky hlavného mesta SR Bratislavy schválenými uznesením Mestského zastupiteľstva hlavného mesta SR Bratislavy č. 669/1994 zo dňa 26. 5. 1994, ako aj so scenárom vývoja dopravy s preferovaným rozvojom hromadnej dopravy schváleným uznesením Mestského zastupiteľstva hlavného mesta SR Bratislavy č. 568/1993 zo dňa 30. 11. 1993, čo v konečnom dôsledku znamená negatívny vplyv na prevádzkyschopnosť dopravného systému a kvalitu životného prostredia hlavného mesta SR Bratislavy,
3. nepriaznivý vývoj je aj dôsledkom absencie nosného systému mestskej hromadnej dopravy.
B. b e r i e n a v e d o m i e
spracovanie a prerokovanie Aktualizácie generálneho dopravného plánu hlavného mesta SR Bratislavy z roku 1995 ako prognózneho, koncepčného a koordinačného dokumentu rozvoja dopravy v Bratislave.
C. u k l a d á
Ing. Jánovi Kotuľovi, námestníkovi primátora
1. Zabezpečiť obstaranie dokumentácie prehlbujúcej koncepčné zámery Aktualizácie generálneho dopravného plánu hlavného mesta SR Bratislavy z roku 1995 v oblasti hromadných dopráv
a automobilovej dopravy, a to konkrétne:
1.1. Urbanisticko-dopravnú štúdiu komplexného rozvoja systému mestskej hromadnej dopravy.
T: 31. 12. 1996 /dodanie štúdie/
1.2. Územný generel automobilovej dopravy a komunikačnej siete.
T: 30. 11. 1996 /dodanie štúdie/
2. Zabezpečiť vypracovanie:
2.1. Systému integrovania osobnej dopravy v aglomerácii hlavného mesta SR Bratislavy
- časť analýza súčasného stavu a návrh ďalšieho postupu prípravy a realizácie.
T: 30. 8. 1996
2.2. Systému výstavby a organizovania prevádzky hromadných parkovísk a parkovacích garáží /vrátane Park and Ride/.
T: 30. 3. 1996
3. Dohodnúť s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky kooperáciu
a spolufinancovanie obstarania overovacej variantnej štúdie umiestnenia a riešenia železničnej stanice Bratislava - Filiálka.
T: 30. 3. 1996
4. Prerokovať Aktualizáciu generálneho dopravného plánu hlavného mesta SR Bratislavy z roku 1995 s odbornou verejnosťou v zmysle pripomienok komisie dopravy a spojov Mestského zastupiteľstva hlavného mesta SR Bratislavy.
T: 31. 5. 1996
5. Zabezpečiť po rokovaní s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky iné riešenie prepojenia diaľníc D 61 a D 2 ako v súčasnosti navrhované pokračovanie diaľnice
D 61 v úseku Prístavný most - Viedenská cesta /koridor E/, prípadne ponechať diaľnicu
v pôvodnej trase tak, že diaľnica bude vedená v tuneli a obslužná komunikácia v pôvodnej nivelete nad tunelom.
T: 30. 6. 1996
6. Začať práce na príprave nosného dopravného systému mestskej hromadnej dopravy z mestskej časti Bratislava-Petržalka do mesta.
T: 31. 5. 1996
A. k o n š t a t u j e, že
1. Aktualizácia generálneho dopravného plánu hlavného mesta SR Bratislavy z roku 1995 opätovne potvrdila pokračovanie trendu zvyšovania podielu automobilovej dopravy na preprave osôb na úkor hromadnej dopravy, a to nielen v hraniciach hlavného mesta SR Bratislavy, ale najmä cez hranice hlavného mesta SR Bratislavy /prímestská doprava/,
2. uvedený vývoj nie je v súlade so Smernicami dopravnej politiky hlavného mesta SR Bratislavy schválenými uznesením Mestského zastupiteľstva hlavného mesta SR Bratislavy č. 669/1994 zo dňa 26. 5. 1994, ako aj so scenárom vývoja dopravy s preferovaným rozvojom hromadnej dopravy schváleným uznesením Mestského zastupiteľstva hlavného mesta SR Bratislavy č. 568/1993 zo dňa 30. 11. 1993, čo v konečnom dôsledku znamená negatívny vplyv na prevádzkyschopnosť dopravného systému a kvalitu životného prostredia hlavného mesta SR Bratislavy,
3. nepriaznivý vývoj je aj dôsledkom absencie nosného systému mestskej hromadnej dopravy.
B. b e r i e n a v e d o m i e
spracovanie a prerokovanie Aktualizácie generálneho dopravného plánu hlavného mesta SR Bratislavy z roku 1995 ako prognózneho, koncepčného a koordinačného dokumentu rozvoja dopravy v Bratislave.
C. u k l a d á
Ing. Jánovi Kotuľovi, námestníkovi primátora
1. Zabezpečiť obstaranie dokumentácie prehlbujúcej koncepčné zámery Aktualizácie generálneho dopravného plánu hlavného mesta SR Bratislavy z roku 1995 v oblasti hromadných dopráv
a automobilovej dopravy, a to konkrétne:
1.1. Urbanisticko-dopravnú štúdiu komplexného rozvoja systému mestskej hromadnej dopravy.
T: 31. 12. 1996 /dodanie štúdie/
1.2. Územný generel automobilovej dopravy a komunikačnej siete.
T: 30. 11. 1996 /dodanie štúdie/
2. Zabezpečiť vypracovanie:
2.1. Systému integrovania osobnej dopravy v aglomerácii hlavného mesta SR Bratislavy
- časť analýza súčasného stavu a návrh ďalšieho postupu prípravy a realizácie.
T: 30. 8. 1996
2.2. Systému výstavby a organizovania prevádzky hromadných parkovísk a parkovacích garáží /vrátane Park and Ride/.
T: 30. 3. 1996
3. Dohodnúť s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky kooperáciu
a spolufinancovanie obstarania overovacej variantnej štúdie umiestnenia a riešenia železničnej stanice Bratislava - Filiálka.
T: 30. 3. 1996
4. Prerokovať Aktualizáciu generálneho dopravného plánu hlavného mesta SR Bratislavy z roku 1995 s odbornou verejnosťou v zmysle pripomienok komisie dopravy a spojov Mestského zastupiteľstva hlavného mesta SR Bratislavy.
T: 31. 5. 1996
5. Zabezpečiť po rokovaní s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky iné riešenie prepojenia diaľníc D 61 a D 2 ako v súčasnosti navrhované pokračovanie diaľnice
D 61 v úseku Prístavný most - Viedenská cesta /koridor E/, prípadne ponechať diaľnicu
v pôvodnej trase tak, že diaľnica bude vedená v tuneli a obslužná komunikácia v pôvodnej nivelete nad tunelom.
T: 30. 6. 1996
6. Začať práce na príprave nosného dopravného systému mestskej hromadnej dopravy z mestskej časti Bratislava-Petržalka do mesta.
T: 31. 5. 1996
Príspevky